W wyniku prac badawczych powstał artykuł opublikowany w czasopiśmie MDPI Energies (IF: 3.005, 140 pkt MNiSW).
Paszkiewicz, A.; Salach, M.; Strzałka, D.; Budzik, G.; Nikodem, A.; Wójcik, H.; Witek, M. VR Education Support System—A Case Study of Digital Circuits Design. Energies 2022, 15, 277. https://doi.org/10.3390/en15010277
Abstrakt
Obszary doświadczenia pozwalają na nabycie i utrwalenie zarówno posiadanej wiedzy, jak i umiejętności. Są to istotne czynniki w kształceniu pracowników firm z obszaru Przemysłu 4.0. Jednym z dostępnych obecnie nowoczesnych narzędzi wykorzystywanych w procesie nauczania jest technologia wirtualnej rzeczywistości (VR). Technologia ta, ze względu na wysoki poziom immersji i zaangażowania różnych zmysłów oraz konieczność skupienia się na wykonywanych czynnościach, pozwala na rozwijanie umiejętności rozwiązywania różnorodnych zadań i problemów. Rozszerzone środowisko VR umożliwia tworzenie zróżnicowanych scenariuszy nauczania dostosowanych do potrzeb przemysłu. W artykule przedstawiono możliwość budowania scenariuszy szkoleniowych z zakresu technik cyfrowych. Rozwiązanie programowe, opracowane i zaprezentowane przez autorów, wykorzystuje elementy mechaniki gier komputerowych i ma na celu zapoznanie studentów z ideą układów cyfrowych, ich budową, logiczną implementacją i zastosowaniem. W artykule przedstawiono również porównanie cech różnych form kształcenia stosowanych w nauczaniu technik cyfrowych, a także porównanie tych form z punktu widzenia studenta i jego percepcji.